Proces Twórc(z)y

Czyli jak projektuję, ile to kosztuje i dlaczego chcę żebyś mi w tym pomógł.

Jaki znak Twój

Logo, logotyp czy monogram?

Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej, a skoro tu jesteś to prawdopodobnie właśnie tej składowej potrzebujesz. Czym jest i z czego się składa logo? Już wyjaśniam. Zacznijmy jednak od definicji.

Jak czytamy na popularnym serwisie internetowym, logo to:

Unikalna i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji.

Wszystko się zgadza. Jednak odmian owych znaków graficznych, jak czytamy powyżej, można wyróżnic wiele. Skąd masz wiedzieć co Ci dokładnie będzie potrzebne? Może odpowiedni będzie elegancki monogram, a może symboliczny znak? Nie przejmuj się, jestem tutaj po to by Ci w tym pomóc.

Skoro już wiesz czym jest logo i jakie jego rodzaje możemy wyróżnić,  to zapoznam Cię teraz z  kilkoma kluczowymi etapami pracy. Nie odchodź, będziesz mi potrzebny:)

Brief

Kto pyta nie błądzi.

Jak wspominałem na wstępie proces tworzenia dobrego logo opiera się na współpracy projektanta i klienta. To własnie Ty posiadasz bardzo cenne informacje, które pomogą stworzyć znak dla Twojej firmy. Kluczowym dla tego etapu pracy jest przekazanie ich w jak najlepszej formie. Posłuży nam do tego specjalnie przygotowany zestaw pytań, który przybliży mi m.in. historię Twojej firmy czy branże, w której działasz. Twoim pierwszym zadaniem będzie wypełnienie go sumiennie i wyczerpująco. Dużo od tego zależy.

Kreacja

Maraton czy sprint?

Przy pomocy uzyskanych od Ciebie informacji i przeprowadzonego researchu przystępuję do najtrudniejszego etapu prac – kreacji. To energochłonny i najtrudniejszy okres całego procesu.

Odnalezienie właściwej koncepcji w dużej mierze zależy od zebranych informacji o czym już wspominałem. Jednak często proces projektowy na tym etapie ciężko zamknąć w sztywne ramy czasowe. Bywa, że wartościowy pomysł pojawia się już przy zapoznawaniu się briefem. Niejednokrotne zdarza się też, że odnalezienie właściwej drogi zajmuje dużo więcej czasu. Świadomość tego jest bardzo istotna jeszcze przed zgłoszeniem się do projektanta. To co wydaje się prostą czynnością, „od kuchni” wygląda zupełnie inaczej. Dlatego nie dziw się proszę kiedy usłyszysz, że tydzień na zaprojektowanie loga to stanowczo za mało:)

Prezentacja

Kształt własny.

Chciałem Ci przedstawić efekty pracy. Oto kilka propozycji projektów dla Ciebie. Wyjaśnię Ci co widzisz, dlaczego właśnie to i czym się kierowałem przy wyborze formy przekazu.
Chciałbym byś dał sobie czas na zrozumienie tego co chcę Ci przekazać. Prześpij się z tym, przeanalizuj na chłodno. Kilka dni pozwoli z dystansu ocenić to co widzisz. To ważne.
Jeśli jesteś juz zdecydowany, którą propozycję wybrać to jest to dobry czas na doszlifowanie projektu. To moment kiedy wspólnie możemy pochylić się nad efektami pracy i dopracować szczegóły.

Instrukcja

Jak to działa?

Kiedy ostateczna forma znaku jest opracowana przystępuję do prac nad księgą znaku. Co to takiego? W dużym uproszczeniu można określić to jako instrukcje obsługi Twojego logo. Znajdziesz tam informację dotyczące rozrysu znaku na siatce, pola ochronnego czy użytej kolorystki, a także wiele innych istotnych informacji. Księga znaku to najczęściej podręcznik dla firm czy osób, które będą w przyszłości tworzyć np. materiały promocyjne z użyciem Twojego logo. To ona zapewnia poprawne prezentowanie znaku graficznego.

Przekazanie znaku

Projekt jest w drodze

Kiedy wszystko jest gotowe przystępuję do przekazania Ci efektów naszej współpracy. Specjalnie przygotowane pliki z projektem, a także całą dokumentację przesyłam drogą elektroniczną lub przekazuje w formie fizycznej na płycie. Od tej chwili jesteś właścicielem swojego unikalnego loga. Używaj go z dumą:)

Na zakończenie

We współczesnym świecie znaczenia loga nie sposób przecenić. To ono identyfikuje markę, przywołuje skojarzenia i wzbudza konkretne emocje. Jednak bez odpowiednich mechanizmów, strategii czy zwykłej sumienności i uczciwości nawet najlepiej zaprojektowane logo nie przyniesie sukcesu firmie. Dobra identyfikacja wspomaga działania firmy, ale nie naprawi ona konsekwencji złych wyborów. Pamiętaj o tym budują c swoją markę:)